2018-01-28    


 
 

Whenever I judge another believer,
four things instantly happen:
I lose fellowship with God,
I expose my own pride and insecurity,
I set myself up to be judged by God,
and I harm the fellowship of the church.

當我們去論斷一位主內弟兄姊妹,
立即會發生下列四件事情:
我們會失去與神親密的關係、
我們暴露了自己的驕傲與不安全感、
我們自己會被神所審判、
我們更是會傷害了教會裡的團契與合一。

— by Pastor Rick Warren
from his book『The Purpose Driven Life』



在始祖吃了分別善惡果之後,有一個很大的後果,就是人們不再尊重、順服神的是非善惡,而都按己意擅自斷定是非善惡,不只是對事,對人也是如此。但雅各書中有一段經文說:『設立律法和判斷人的只有一位、Only God can say what is right or wrong』、『你是誰,竟敢論斷別人呢?、How can we say if our brother is right or wrong?』。是的,我們人都只能看到片面、表面,我們人也都有傲慢、偏見,而且在『論斷』人之後,就如這句話所提醒,立即就會有這四件苦果。讓我們真是不要去『論斷』人,特別是這些『論斷』我們的人⋯。


SITW - Home Page